Paraguay: Ahol három ország határai találkoznak

2018. november 15. - szaz orszag

Dani:

A Brazília-Argentina körutazásunk keretében az Iguazú-vízesésnél jártunk, ami Brazília, Argentína és Paraguay hármas határán fekszik. Amikor a brazil oldalon Foz do Iguacu városában volt a szállásunk, elhatároztuk, hogy nem ellátogatunk Paraguayba is, hiszen enélkül nem lenne teljes az utazásunk. Már csak azért is, mert a magyar ember nem sok mindent hallanak erről a dél-amerikai kontinens közepén fekvő érdekes országról.

A buszok rendszeresek Foz do Iguacuból Ciudad del Estébe, Paraguayba. A busz áthalad a Paraná folyó felett magasodó Bartáság-hídon, ahonnan szép a kilátás a buja őserdőre. Nagy meglepetésemre, nem kérnek a határon semmilyen papírt, úgy, mint az Európai Unióban, a buszok átmennek a határon megállás nélkül. Itt megjegyzem, hogy valószínűleg kevesen tudják, mi is az a Mercosur. Ez egy dél-amerikai országokat magába foglaló unió, ami az EU-hoz hasonló; a határok átjárhatóak, vám nincsen. Brazília, Argentína, Uruguay, Paraguay, Chile és Peru alkotja.

A buszunk áthaladt a modern belvároson, és a Gral. Bernardino Caballero úton értük el a Stadion távolsági buszpályaudvart, itt lehet átszállni Paraguay többi városa felé. Nem messze innen szép mediterrán parkot találunk, az Ex. Aeropuerto Alejo Garcia Parkot, ahol a helyiek is pihennek. Itt található a Köztársaság-tó, Ciudad del Este legfontosabb kirándulóhelye. A körülötte lévő parkban igazi őserdei növényzet körül lehet sétálni, a tavat a főutca felől határoló park tele van pálmafákkal, szép fényképeket lehet készíteni. Innen nem messze a kis standokon árulják a helyiek a portékáikat.

Hamar a főút boltrengetegében találjuk magunkat. A Monsenor Rodriguez úton található a leghíresebb bevásárlóközpont, a Mona Lisa, ami egészen Argentínáig viszi Ciudad del Este hírnevét. Ezen az áruházon kívül még számtalan bevásárlóközpontot találunk errefelé, legtöbbjük elektronikai vagy ruházati üzlet, de ékszerboltok is vannak szép számmal. Minden áruház legalább hat emeletes, és még a mellékutcákban (például Av. Adrián Jara vagy Gral. Bernardino Caballero) is egymást érik a hatalmas komplexumok. Errefelé már a helyi árusok standjait is megtaláljuk. A városba igen sok ember látogat el, nemcsak Brazíliából és Argentínából érkeznek vásárlók, de még az erre járó turisták is érdeklődnek az olcsón kapható, mégis minőségi parfümök és étkészletek iránt. Mi egy orosz csoportot láttunk itt vásárolni. Még elsétáltunk egy másik parkig, a Parque José Asunción Floresig, ahol a főutca nyüzsgését lehet kipihenni. A paraguayiak nagyon vallásosak, ezért fontos, hogy ne vasárnap látogassunk el a városba, ugyanis ők ezt a napot pihenéssel töltik a családjuk körében, a boltok pedig mind bezárnak.

Nekem tetszett a város, mert nem is számítottam arra, hogy ennyi turista keresi fel Ciudad del Estét, én egy szegény országra számítottam, de ez egyáltalán nem igaz, sok luxusautót is láttunk, bár nyilvánvalóan élnek szegény emberek az országban szép számmal. Minden be van kamerázva, és sok a rendőr is, mégis nagyon biztonságban éreztem magam. Még lett volna bőven látnivaló ebben az érdekes országban, megfogadtuk, hogy egyszer majd a fővárosba, Asunciónba is ellátogatunk. Nekem az országban tett látogatás óta a Mona Lisáról nem csak a festmény, de a ciudad del este-i áruház is mindig eszembe jut!