Tanzánia: Párduc, oroszlán, gorilla, makákó...

2021. február 15. - szaz orszag

Ha valaki Afrikára gondol, akkor bizonyára a jól ismert sláger sorai jutnak az eszébe. Ha ezt az autentikus élményt akarjuk átélni, akkor Tanzániába érdemes ellátogatni, hiszen ez az ország biztonságos, és itt akár részt is vehetünk egy hosszabb vagy rövidebb szafariprogramon. Tanzániába a szafarizókon kívül a hegymászók is szivesen utaznak, hiszen itt található a Kilimandzsáro, illetve az országhoz tartozik Zanzibar paradicsomi szigete. Tehát egy nagyon sokszínű országról van szó.

Tanzánia akkor vált közkedvelt turisztikai desztinációvá, mikor a covid-járvány közepén az elnök úgy döntött, hogy az országban nincs többé vírus, így bárki szabadon látogathatja korlátozások és tesztek nélkül, illetve maszkot sem kell hordani. Ez pedig nagy vonzerő azoknak, akik már szeretnének egy kicsit szabadon élni, ha csak pár hétre is. Így esett a választásunk Tanzániára. Idegenvezetőnk szerint a turizmus így is csak 5%-on tart 2021 januárjában az előző évekéhez, szóval nagy tumultustól azért nem kell félni.

Mi az Ethiopean légitársasággal repültünk Tanzániába addis abeba-i átszállással, és a Kilimanjaro reptérre érkeztünk. Aki érez magában elég erőt, az itt le is foglalhat magának egy 6 napos túrát, melynek során több kísérő és hordár asszisztálása mellett akár meg is hódíthatják a közel 6000 méteres csúcsot. Mivel mi nem vagyunk jártasak a magashegyi túrázásban, így egy egynapos túrára fizettük csupán be magunkat, hogy legalább egy kicsit átérezzük, hogy milyen érzés lehet ide felkapaszkodni. Így tehát 1800 méterről emelkedtünk 2700 méterre, majd még aznap le is gyalogoltunk. A túra nem volt megerőltető, de talán ha legközelebb erre járunk, magasabbra is felkaptatunk.

Moshi városából Arushába utaztunk, ami arról nevezetes, hogy innen indulnak a szafariprogramok. Sajnos még a legrövidebb opció is igen boros, és hiába választottuk a legpuritánabb szálláslehetőségeket a program során, bizony így is mélyen a zsebünkbe kellett nyúlni. Viszont olyan élményben volt részünk, amit soha nem fogunk elfelejteni. Minden percét élveztük a 4 napos szafarinak, és szinte minden fontosabb állatot sikerült legalább távcsővel megfigyelnünk, de a legtöbbet még fényképen is meg tudtuk örökíteni, hiszen nagyon közel jöttek a dzsipünkhöz. Láttunk tehát rengeteg zsiráfot, zebrát, gnút, gazellát és bölényt, illetve több alkalommal is találkoztunk oroszlánokkal, leopárddal és hiénákkal többek között.

Mi tehát a leggazdaságosabb túrára fizettünk be, így éjszaka a csillagos ég alatt, egy sátorban aludtunk, de cserében hallottuk a vadon hangjait, hiszen csak pár kilométerre voltak tőlünk az állatok. Idegenvezetőnk is nagyon professzionális volt, a csapat pedig, akikkel egy kocsiban voltunk a program során igazán kedves 7 emberből állt, akik a világ különböző pontjairől származnak és élnek, így igazán multikulturális környezetben töltöttük a 4 napos programot, miközben autentikus afrikai ételeket fogyasztottunk esténként. Az ár pedig tényleg mindent tartalmazott, így semmire sem volt gondunk.

Tanzániai látogatásunk utolsó részében ellátogattunk Zanzibar szigetére, ahová Dar Es Salaam pezsgő nagyvárosából jutottunk el óceánjáró hajóval. A sziget fővárosa Stone Town, ahonnan akár fél napos program keretében áthajózhatunk a Prison Island nevű apró szigetre, ahol óriásteknősök élnek, a víz pedig meleg és csodálatosan kék. A stone towni strand is rendkívül tiszta és homokos, de Zanzibar keleti oldalán találjuk azokat a nyaralófalvakat, amiket az utazási irodák prospektusaiban láthatunk. Mi Michangwiba utaztunk, ahol valóban hófehér a homok, a víz pedig égszínkék és zöld pálmafák díszítik a partot. Itt érdemes luxushotelek helyett kis bungalókban megszállni, hiszen itt sokkal személyesebb a légkör és a kiszolgálás is.

Mi tehát mindenkit bátorítunk, hogy ha teheti, látogasson el Afrikába, hiszen felejthetetlen élményben lesz része, fontos azonban megemlíteni, hogy nagyon kell vigyázni az értékeinkre, mivel nagyon elterjedt a zsebtolvajlás. Sajnos nekem is ellopták a telefonom, ami beárnyékolta az utazásunkat.