Argentína: A tangó és a steak hazája

2018. november 22. - szaz orszag

Kitti:

Foz do Iguacuból az Argentína ugyan olyan könnyen megközelíthető, mint Paraguay. A busz átvitt a határon, és meg is érkeztünk Puerto Iguazuba. Gyorsan elfoglaltuk a szobánkat, ami egy tipikus, színes argentin faházacskában volt. Nagyon hangulatos! Még aznap délután megnéztük a vízesés argentin oldalát is. Az vízesés itteni oldala még izgalmasabb volt, mint a brazil, itt ugyanis különböző túraútvonalakból válogathatunk kedvünk szerint, vagy akár kisvasúttal is lecsökkenthetjük a távot. Sétálhatunk a vízesés tetején, vagy egészen közelről szemlélhetjük a vízsugarat. Most majmokat láttunk a Nemzeti Parkban, illetve pillangókat. Egészen zárásig maradtunk. Tényleg fantasztikus volt teljesen körbejárni ezt a hatalmas vízesést. Aki teheti, látogasson el mindkét oldalra, úgy kap igazi képet arról, hogy milyen hatalmas is! Puerto Iguazu városa pedig nagyon él, még este is érdemes sétálgatni itt, számos étterem és szórakozóhely található erre.

Másnap reggel továbbutaztunk Buenos Airesbe. A város leghíresebb része a La Boca negyed, így mi is ezzel kezdtük a városnézésünket. Ez kerület a város művészeti negyede, csodálatos színes házakból áll, igazán egyedülálló hangulattal rendelkezik. Itt minden híres argentinnak van szobra, láttuk például Ferenc pápa, Evita, Lionel Messi és Maradona szobrát is. Itt találjuk a legjobb szuvenír boltokat is a városban, valamint elő zenét is játszanak tangóharmonikával a bárokban, miközben helyi táncosok előadásait csodálhatjuk meg. Igazán kihagyhatatlan, autentikus élmény! Sajnos, mivel ez a város egyik külső kerülete, a boltok este 6-kor bezárnak, így érdemes ezután inkább a belvárosba indulni. Mi taxit fogtunk, ami nem volt egyáltalán drága, és percek alatt a központban is voltunk. A buszhálózat sajnos eléggé átláthatatlan.

Pont napnyugtakor érkeztünk meg a Plaza de Mayo térre, ami a város főtere. Itt található a Casa Rosada, vagyis a parlament épülete, amit sötétedéskor csodálatos rózsaszín lámpákkal világítanak ki, ami leginkább egy mesebeli palotára hasonlít ilyenkor. Ezt mindenképpen keressük fel! De ezen a téren található a General Manuel Belgrano lovas szobra, a Catedral Metropolitana templom, valamint számos kormányzati épület és múzeum, úgyhogy bőven akad még itt látnivaló. Buenos Aires számos szórakozóhellyel és étteremmel rendelkezik, ha tehetjük, látogassuk meg valamelyiket, nem lesz könnyű a választás. A világhírű argentin steaket szinte bárhol pillanatok alatt elkészítik, az íze egyszerűen mennyei! Buenos Airesben meglepő módon nem nagy az éjszakai élet, a metró sem jár már este tíz után, így mi is inkább lefeküdtünk aludni.

Nappal megnéztük még az Obeliszket, az Evita-felhőkarcolót és a szépséges kikötőt, a Puerto Maderot is. A kikötő itt egy egész városnegyed, ami Buenos Aires egyik legmodernebb kerülete, de mégis sikerült megőriznie archaikus báját. Itt található a Río de la Plata hatalmas tölcsértorkolata, a folyó az Atlanti-óceánba ömlik. Még elsétáltunk a Tucumán és a Lavalle utcákba, ez Buenos Aires szíve. Rengeteg felhőkarcolót és modern épületeket láthatunk, de itt-ott vicces szobrok és falfestmények díszítik a várost. Buenos Airesben egyébként rengeteg szép park és szökőkút található, nekünk a legjobban a Congresso előtt található park tetszett a legjobban.

Később hévre szálltunk, és elutaztunk Tigrébe. Ez a városka egybeépült Buenos Airesszel, a nevével megegyező Tigre folyó deltájának partján található. Hétvégenként gyümölcspiac várja az idelátogató turistákat, ilyenkor igazán megtelik élettel a város. A folyó partján különböző kézműves termékeket árulnak, de sok étterem és bár is található itt. A folyó pedig igazán szépséges.