Thaiföld: Bangkok lefontosabb látnivalói

2019. augusztus 15. - szaz orszag

Bangkokban annyi a látnivaló, hogy egy egész posztot szentelek a városnak. A közel tíz milliós lakosú város elsőre kaotikusnak és forrónak tűnik, de minél több időt tölt az idelátogató itt, annál jobban felveszi a város ritmusát, és lesz egyre jobban átlátható. Mivel a város folyamatosan süllyed, így nem találunk a belvárosban metrót, így közlekedni taxival vagy tuktukkal lehet, de pár nap elteltével már átláttuk a buszhálózatot is, melynek az ára nagyjából a taxi és a tuktuk tizede, és leginkább csak a helyiek veszik igénybe

Hol is kezdjük a városnézést, ha Bangkokban járunk? Hogy felmérjük a terepet, hajózzunk végig a Csaophraja folyón. A partján találjuk ugyan is a legfontosabb látnivalókat. Azt mondják, hogy aki nem járt a Grand Palace-ban (Királyi Palota), az nem is járt Bangkokban. A színes, arannyal díszített kupolák között sétálni igazán felemelő élmény, azonban rengeteg turistára kell itt számítani, ami kissé kellemetlenné teszi a látogatást. Fontos az illendő öltözet; hosszúnadrágban vagy hosszú szoknyában szabad csak bemenni, és a vállunkat is el kell fedni. Közvetlenül mellette található a Wat Pho templomegyüttes, ami nekem hatalmas kedvencem volt Bangkokban. Itt található ugyanis a világ egyik legnagyobb, aranyozott fekvő Buddha szobra. A szobor 46 méter hosszú. Itt igazán kicsinek érezheti magát az ember! Ezen kívül rengeteg színes szobor és sztúpa található a templomkomplexum udvarán. A csodás épületek remekül mutatnak a fotókon, élőben pedig igazán varázslatosak. A templomot már csak azért is érdemes felkeresni, mert itt található az ország egyik leghíresebb thai masszázs-iskolája. Semmiképpen ne induljunk anélkül haza, hogy ne próbáltuk volna ki az autentikus thai masszázst az egyik szalonban a rengeteg közül.

A folyó túlpartján magasodik a Wat Arun templom. A csodás, csipkés épületre fel lehet mászni. Bármilyen szögből is fényképezzük, csodás képeket készíthetünk itt. Ha nem untuk még meg a templomokat, ellátogathatunk a Temple of the Golden Mountainhoz is, ami azért egyedülálló, hiszen itt egy hegyre kell felkapaszkodni, ahonnan be lehet látni az egész várost. Itt akár harangokat és gongokat is megkondíthatunk, ez senkit sem zavar. Ez a templom azért is érdekes, mert buddhista szerzeteseket is láthatunk, akik szívesen fotózkodnak a turistákkal, de fontos, hogy ne érintsük meg őket, és a legnagyobb tisztelettel kérjük meg őket a fotóra.

Bangokban számos piacot találunk. A legikonikusabb az úszópiac; a városon belül is találunk egy kisebbet Khlong néven. A legnagyobb piac a Chatuchak, ahol akár órákig is kódoroghatunk, mégis alig láttunk valamit. Itt aztán mindent megtalálunk: szuveníreket, ruhákat, ételeket, masszázsszalonokat… Aztán vannak a tematikus piacok, például a virágpiac. Amikor Bangkokban jártunk színes dekorációt készítettek virágokból. Igazi remekműveket is képesek alkotni belőlük. Ezek a piacok rendre reggel vannak nyitva, de este is van hová menni. A kihagyhatatlan piacutca a Khao San Road, ahol már délután van élet. Itt lehet például nyársra húzott skorpiót is enni, amit mi is kipróbáltunk. A thai konyhát különösebben senkinek sem kell bemutatni. Ezeket a finom fogásokat lehet akár az utcán található standoknál is fogyasztani, vagy luxuséttermekben. Az ízük mindig csak mérsékelten csípős, az alapanyagok pedig mindig frissek. Legalább egy éjszakai piacra azért mindenképpen látogassunk el, mert ilyet sehol máshol nem látni, pedig voltunk már egy-két ázsiai országban. Végezetül nézzünk el a Chinatownba is, ahol a város egy igazán egyedi oldalát ismerhetjük meg.

Bangkok tehát egy életre szóló élményt nyújt, és ne spóroljunk hát az idővel, mert rengeteg a látnivaló. Thaiföld pedig ideális nyaralóhely, számos turistaparadicsom található az országban. Ha pedig az ország kultúrája érdekel minket, több UNESCO világörökségi helyszín is várja az idelátogatókat. A thai emberek híresen vendégszeretők, Délkelet-Ázsia remek fapadosjárat-hálózatának hála pedig könnyen összekapcsolhatjuk thaiföldi látogatásunkat egy Vietnám-Kambodzsa körúttal, ahogy mi is tettük.