Egyesült Arab Emírségek: Szigetek emelkednek ki a tengerből

2018. október 04. - szaz orszag

Dani:

Régi vágyam volt eljutni Dubajba, ebben segített a közvetlen fapados járat indulása. Azóta pedig már az Emiratesnek is van közvetlen gép, tehát Budapestről igen könnyen el lehet jutni ide. Mi a Dubai World Central repülőtérre érkeztünk, ami ekkor még nagyon új volt, busszal és metróval jutottunk be a belvárosba, az út összesen másfél óráig tartott.

Valóban hatalmas élmény volt eljutni a színek, az illatok és az érzések városába, Dubajba. Egy hetet töltöttünk az országban, ami még talán kevés idő is volt, annyi itt a látnivaló! Deirában, vagyis az óvárosban kezdtük az első napot. Dubajban ugyanis ilyen is van! Itt található az Al-Fahidi Erőd, ami több, mint kétszáz éves! Mellette pedig rögtön a bazárt, vagyis a texil „szukot” találjuk. Itt szerezhetjük be a szuveníreket. Innen tradicionális fából készült motorcsónakba szálltunk, és áthajóztunk a csatorna túloldalára, ahol a fűszer és arany „szuk” található. A fűszerbazár hatalmas élmény, az utcán hömpölyög a tömeg, a termékek színesek, a különleges illatuk megtölti a levegőt. Ezzel pont kontrasztban áll az automata, modern metró, ami a felszínen közlekedik, elől a vezető helyén lehet csodálni a felhőkarcolókat. Ezzel jutottunk el a Dubai Mallba. Dubajban mindenképpen menjünk plázázni, mert ha máshol nem, itt biztosan sok dubaji arab családot lehet látni: a családfő hagyományos fehér kaftánt visel, mögötte fekete burkában a feleségei, akiknek csak a szemük nincs eltakarva, valamint a gyerekei a cselédekkel. Így vonulnak. A híresztelés ellenére barátságosak, szeretik a turistákat. A másik híres bevásárlóközpont a Mall of the Emirates, ahol még sípálya is van!

Dubajban található a világ legnagyobb épülete, a Burj Khalifa. Előre meg kell venni a jegyet az interneten, mert annyira sok a látogató. Gyors lifttel mentünk fel a tetejére, ahonnan lélegzetelállító a kilátás a városra és az óceánra. Ha tehetjük, napnyugtakor menjünk fel, mert így látjuk a várost nappali és esti fényben is! Ezután megcsodáltuk a felhőkarcoló alatti zenélő szökőkút játékát. Másnap kimentünk a Jumeirah Beachre, a város tengerpartjára, ahol mecseteket és parkokat is találunk. Innen legyalogoltunk a Burj Al-Arab szállodáig, ami a világ egyetlen hét csillagos szállodája. Innen már nincs messze a Palm Jumeirah, a mesterséges, pálmafa alakú sziget. Mágnesvasúttal lehet megközelíteni. A sziget végén található a gyönyörű Atlantis Hotel. Megnéztük még Dubaj legszebb helyét, a Marinát, ahol kávézók és éttermek százai várják a turistákat. Itt láthatjuk a legtöbb luxusautót is! A Marina Beachen pedig még tevékkel is lehet ismerkedni! Valamint részt vettünk egy szervezett túrán a sivatagban, ahol szintén láttunk tevéket, lehetett homokdeszkázni, és dzsippekkel ralliztunk a homokbuckákon! Hatalmas élmény volt a végtelen homoksivatagban autózni.

Egynapos kirándulást tettünk a fővárosban, Abu Dhabiban, ahol megnéztük az egyedülálló Zájed Sejk Mecsetet. Benne található a világ legnagyobb szőnyege, és a világ legnagyobb csillárja is. Egészen a hatása alá kerültünk! A Marina is nagyon szép volt. Még jártunk az Indiai-óceán partján, Fujairahban, és egy negyedik emírségben, Sharjahban. Itt a legfontosabb látnivaló a Kék Bazár. Garantálom, ha egyszer elmentek az Egyesült Arab Emírségekbe, az hatalmas élmény lesz, amit sosem felejtetek majd el!