Dánia: Sellő, Lego, Hamlet

2018. augusztus 16. - szaz orszag

Kitti:

Finnországot kivéve még nem jártam Skandináviában, de mindig is vonzott ez a régió, amiről csak annyit tud a legtöbb ember, hogy hideg van, de nagyon fejlett országok. Mivel Koppenhágát csak egy híd választja el Malmőtől, így Dániát és Svédországot akár egy utazás során is meg lehet tekinteni, ahogy mi is tettük.

Fapados járattal utaztunk Malmőbe, de ha valaki csak Dániát akarja megtekinteni, oda is lehet természetesen foglalni repülőjegyet. Gyorsan átvonatoztunk az Öresund hídon, és meg is érkeztünk Koppenhágába. Amit először észrevettem, az a híres „hideg” teljes hiánya volt, ugyan júliusban mentünk, de nagyjából 25 fok volt aznap. Viszont a fejlettségben nem csalódtunk: a vasútközlekedés szuper, látnivalókban bővelkedik az ország, rengeteg bolt és étterem van minden városban. Koppenhágában először a híres vidámparkot, a Tivolit tekintettük meg kívülről, ami rögtön a vasútállomás mellett található, majd a Városháza teret, ahol a gyönyörű Városháza épülete áll. Ezután az élettel teli Nyhavn kikötőt kerestük meg, ahol csodálatos képeket készíthetünk a színes házakkal. Zene szólt, amire a hóbortos dánok vidáman táncoltak. Az itt található boltokban tudunk szuveníreket vásárolni. Ezután a Királyi Palota következett, de útba ejtettük a Frigyes-templomot is. A városnézést a Kis Hableány szobrának megcsodálásával fejeztük be. Ha kedvünk tartja, itt hajóra is szállhatunk, és körbe csónakázhatjuk Andersen híres mesealakjának szobrát. Mivel a dánok napközben csak szendvicset esznek septiben, így mi is kipróbáltuk a Smorrebrod névre keresztelt finomságot, amibe általában lazacot vagy garnélarákot tesznek.

Még aznap este továbbutaztunk Odensébe, ami a bázisunk volt a Dániában tartózkodásunk alatt. Odensében számos szép épület található: a Dóm, a St. Alban templom, a Városháza épülete és a Kastély, de amiről a legismertebb az, hogy itt található a híres mesemondó, Hans Christian Andersen szülőháza. Este még sétálni indultunk; egy bárba is beültünk Tuborg sört inni, ahol élő zene szólt. A városban amúgy is nagy élet volt, nyár lévén a helyi fiatalok élvezték a hosszú estéket, hiszen csak este 10 körül sötétedett be.

Másnap vonattal Billundba indultunk, itt található a híres Legoland vidámpark, illetve innen indult maga a Lego is hódítóútjára. A Legoland még felnőttként is élvezetes volt, a legtöbb játékot mi is használhattuk, de látnivaló is volt szép számmal; Dánia legnagyobb nevezetességeit is kirakták legoból és sok tematikus lego-szobrot is láttunk: állatokat, Star Wars-jeleneteket stb.. Remekül éreztük magunkat!

Utazásunkat Velje megtekintésével folytattuk: a kisváros egyedi hangulatával és szobraival egycsapásra megfogott minket. A város éppen útba esett Aarhus felé. Aarhus belvárosát a csatorna szeli ketté, a helyi fiatalok is itt bandáznak, valamint mi is itt ebédeltünk, számos étterem található a partján. Ha van rá lehetőségünk, kóstoljunk meg valamilyen halételt, nem fogjuk megbánni! Ebéd után sétáltunk egy jót az óvárosban, ahol szép templomok és épületek várják az idelátogatókat.

Az utolsó napunkon Dániában Helsingorba utaztunk, itt található ugyanis a híres Kronborg-kastély, amit elsősorban Shakespeare Hamlet című drámájának helyszíneként ismerhetünk. A kastély a tengerparton található, gyönyörű kilátással. Ám Helsingorban is érdemes időt tölteni, jól felújított házakkal teli óvárosa rendkívül megnyerő, a Tourinformban pedig különösen segítőkészek a dolgozók. Összességében azt mondhatom, hogy még kevés is volt ez a pár Dániában töltött nap, annyira jól éreztük magunkat. A sztereotípiák ellenére az emberek rendkívül vidámak és nyitottak.