Lengyelország: Expressz látogatás Magyarország legjobb barátjánál

2018. július 12. - szaz orszag

Dani:

Mindenki ismeri a híres mondást, hogy magyar-lengyel két jó barát… Ez a két nép kitartásáról is szól, mert bár sok vihar érte őket a történelem során, mégis a mai napig kitart mindkét ország egymást segítve. Ráadásul az én nevem is Lengyel, ezért én nagyon fontosnak tartottam Lengyelország meglátogatását. Jómagam már több alkalommal is jártam itt, egyszer még társas úttal is, többször pedig a munkám miatt, ezért döntöttem úgy, hogy elmegyünk, mivel Kitti még nem járt itt. Bevállaltuk, hogy egy nap alatt elmegyünk Varsóba és Krakkóba is, mivel nagyon kevés szabadnapunk volt akkoriban. Most leírom, hogy hogy lehet kivitelezni. Természetesen, ez az út nekünk is csak egy ízelítő volt, hogy kedvet kapva később még eljöjjünk ebbe a szép országba.

Éjszakai vonattal mentünk, de nem voltak sokan, mert tél volt, és lehetett pihenni. Reggel hétkor már Varsó főpályaudvarán voltunk, a Warszawa Centralnán, ami a föld alatt található. A hatalmas aluljárórendszerben szinte el lehet tévedni. A pályaudvar díszcsarnoka már a föld felett van, innen üvegtetőn át csodálható meg először a rengeteg modern felhőkarcoló. Rögtön itt az állomás mellett találjuk a Kultúrpalotát, ami az orosz nép ajándéka volt a lengyeleknek, tipikus orosz stílusban épített felhőkarcoló. Ezután a Centrum állomás aluljárójában kalandoztunk, ahol szintén vannak boltok, kávézók, ami nagyon praktikus, mert Lengyelországban nagyon hideg a tél. Egyébként Varsó a plázák városa, rengeteg hatalmas bevásárlóközpont van a városban.

Ezután feljöttük a felszínre a Marszalkowska útra, ahol a felhőkarcolók között kis sétálóutcákban lehet járkálni, itt sok luxusbolt is található. Megtaláltuk a Novy Sviatot, amin le lehet sétálni a Nemzeti Múzeumig, ami előtt egy hatalmas műanyag pálmafa áll. Szintén itt találhatunk több templomot, és az Egyetemnél a kastélyt. Innen nem messze láthatjuk Kopernikusz szobrát, az Állami Parkot, az Operát, és a Parlamentet is. A Szent Anna templomnál jó kilátás nyílik a Visztulára, és ezen a téren találhatjuk a Królewski Kastélyt is. Innen kezdődik az óváros. Csodálatos az Óváros tér, azaz a Rynek, szép szobrok és szuvenír bolt van itt. Még az óváros szélén a városfalat is megtekintettük. Még az óváros szélén a városfalat is megtekintettük, majd visszatértünk a Krilewski kastély terére, útközben pedig bementünk a Főszékesegyházba. A kastély terén található egy érdekes mozgólépcső, ami zárt és ezen érdemes lemenni a Visztulához, mert a környék nagyon szép. Ezután visszaindultunk a vasútállomásra, ahová egyébként metróval is el lehet jutni, ha sietünk.

Körül-belül fél egykor indult a vonatunk, amivel délután fél négyre értünk Krakkóba. A lengyel vasút nagyon klassz, a vonatok Varsó és Krakkó között 200 km/h-s sebességgel, elkerített pályán közlekednek, autópálya hiányában pedig a módosabb emberek is vonattal járnak, ami emeli a minőséget.

Az állomást korhűen felújították, mellette van a Galeria Krakowska, hatalmas bevásárlóközpont épülete. A Városfal parkon át el is értük a Főteret. Itt nagyon fontos épület a Szent Mária Székesegyház, aminek egyik tornya magasabb, mint a másik. Ebbe természetesen bementünk, és a vele szemben lévő ikonikus Posztócsarnokot is felfedeztük, amiben posztót és szuveníreket árulnak. A Grodzka sétálóutcán sok bolt, étterem és kávézó található. Ez az utca visz ki a Wawelig, Krakkó híres váráig, a lengyel királyok temetkezési helyéig, ahol még a csodás Visztula partján is lehet sétálni. Sajnos itt esteledett ránk. Még a Városfal parkban és az óriási Galeria Plázában járkáltunk egy kicsit, majd az este 11 órás vonattal visszatértünk Budapestre.