Vietnám: Hanoi és a Ha Long öböl

2019. szeptember 12. - szaz orszag

Kitti:

A vietnámi Ha Long-öböl neve azt jelenti, hogy a leszálló sárkány. A helyiek úgy tartják, hogy réges-rég, amikor az ország keletkezett, több idegen betolakodó megpróbálta elfoglalni a csodás területet, ezért Sárkány Anya eljött az égből megsegíteni a helyieket. Smaragd köveket köpött a tengerbe, ezzel pedig elsüllyesztette az ellenséges hajókat. Így Vietnám megmenekült, a kövek pedig az évek alatt sziklákká változtak. Így jött létre a mesebeli szépségű öböl. Állítólag a Sárkány Anya és a gyermekei nem tértek vissza az égbe, ma is itt élnek az öbölben, és segítik a vietnámiakat, akik hisznek abban, hogy ők a sárkányok leszármazottai.

A Ha Long öböl 1500 km2-es területén közel kétezer mészkőszikla található. A kristálytiszta vízben hajózni a sejtelmes sziklák között pedig hihetetlen élmény. A hely természetesen az UNESCO természeti világörökségi listáján is szerepel, és a turisták kedvenc célpontja Vietnámban. Sajnos emiatt hatalmas tömegre kell készülni. Ha tehetjük, ne egy napos kirándulásra induljunk, töltsünk legalább egy éjszakát egy hajón, így kicsit távolabb hajózhatunk a zsúfolt partoktól. Hanoiból sok utazási iroda szervez kirándulást az öbölbe, így könnyedél eljuthatunk ide. Az öbölhöz több barlang is tartozik, amit a túránk során meglátogathatunk. Sőt, még csónakázni is lehet.

Bár Vietnám még mindig sokkal kevesebb látogatót vonz, mint a szomszédos Kambodzsa vagy Thaiföld, a turisták kezdik lassan felfedezni ezt a szépséges országot is, így jobb, ha igyekszünk. Az ország északi részében található Hanoi és a Ha Long öböl. A gyarmati korszak után az országot ideiglenesen ketté osztották; a kommunista Észak-Vietnámot Kína és a Szovjetunió, míg Dél-Vietnámot az USA támogatta. A déliek veresége után az országot egyesítették, a déli Saigont pedig Ho Chi Minh várossá keresztelték az elnök után. De ez már a múlt, az ország gyorsan fejlődik. Egy az ázsiai „kis tigrisek” közül.

Hanoi legikonikusabb látnivalója a Hoan Kiem-tó, és a közepén található kis sziget a Teknős toronnyal. Mint itt mindenről, ennek a keletkezéséről is szól egy legenda. A tó partján található Vizi Bábszínházban a vietnámiak egy előadás keretében ezt is bemutatják. Nekem nagyon tetszett a műsoruk, mindenkit bíztatok, hogy látogasson el rá, igazán autentikus élmény! A városhoz tartozik egy másik, nagyobb tó is, a Ho Tay. Mindkét tó naplementekor a legszebb. Ilyenkor megtelik élettel a tópart, sok idősebb bácsit is látni, akik tai-chiznak. A Ho Tay -tó partján egy szép pagoda áll, a Tran Quoc, ezt is érdemes felkeresni.

A város másik szépséges temploma a Literaturtemplom. Amikor ott jártunk, a diákok éppen a diplomájuk megszerzését ünnepelték itt és csoportképeket készítettek. A városban található a Ho Chi Minh Mauzóleum, ami ugye az elnöknek állít emléket. A hatalmas téren egykor sok felvonulást is tartanak. A mögötte található parkban egy csodás templom áll, vele szemben pedig több hatalmas pártépület, illetve nagykövetségek. Hanoiban található egy érdekes utca, a Train Street, ahol a házak között meg a vasút. Bár a vonat ritkán jár, főleg hétköznap, azért érdekes élmény itt sétálni a sinéken. A helyiek pedig a legnagyobb természetességgel élik itt mindennapjaikat.

A legfontosabb látnivalók felkeresése után vesszünk el egy kicsit az óvárosban, és vásároljunk bátran szuveníreket a kis üzletekben. Vietnámi rizskalapot szinte mindenhol lehet kapni, ha megéhezünk, kóstoljuk meg a Pho levest, ami Vietnám nemzeti étele. Ha azonban valami kevésbé ismert különlegességet szeretnénk megízlelni, térjünk be egy kávézóba, ahol lehet kapni a híres tojáskávét. Bármennyire is bizarrnak hangzik, ez egyszerre desszert és kávé. Az íze pedig leírhatatlanul finom. Mi rendkívül szomorúak voltunk, mikor véget ért a vietnámi látogatásunk. Sok országban mondják, hogy vendégszeretőek a helyiek, de sehol máshol nem várt még csoki és legyen szép napod üzenet minden nap a párnánkon, pedig nem egy ötcsillagos hotelben szálltunk meg. A vietnámiak ilyen kedvesek.