Indonézia: Nászút Balin

2019. május 02. - szaz orszag

Kitti:

A több, mint 18 ezer szigetből álló Indonézia a világ negyedig legnépesebb országa. Ezért is elég nehéz röviden bemutatni az országot, amiből ottlétünk során mindössze Bali és Jáva szigetén jártunk, ha nem számoljuk bele Borneót, amin az ország Malajziával és Brunei Szultanátussal osztozkodik. Ez utóbbit szintén volt szerencsénk meglátogatni.

Bali szigetén egy hetet töltöttünk. Bár a sziget területe mindössze akkora, mint egy kisebb magyar megye, mégis úgy éreztük, épphogy sikerült bejárnunk ennyi idő alatt, annyi a látnivaló. Számos állatkert várja az idelátogatókat; lehet delfineket simogatni, elefánton lovagolni vagy orangutánokkal fényképezkedni, de érdemes elmenni a Madár és Hüllőparkba, ahol még a komodói sárkánygyíkot is megnézhetjük. De ha csak egy helyre akarunk elmenni, akkor semmiképpen ne hagyjuk ki az Ubudban található Majmok Erdejét, ahol több, mint 700 majom él. A rendkívül eleven állatok hihetetlen gyorsak, lefényképezni őket nehéz, viszont ők mindent visznek, amit elől hagyunk, nekünk a szúnyogirtónkat lovasították meg, de a gondozók visszaszeretéz a kis kleptománoktól.

Ha a sziget természeti látványosságait akarjuk megnézni, akkor utazzunk el az Agung vulkánhoz, illetve keressük fel a csodás rizsteraszok egyikét! Ha tehetjük, kóstoljuk meg a sziget teáit és kávéit egy fűszerkertben, aminek a legnagyobb attrakciója a cibetmacska ürülékéből készült kopi luwak kávé, ami a világ egyik legdrágább kávéja! Egy csészényi itt azonban mindössze ezer forintba kerül átszámítva. Bár Indonézia lakosságának majdnem 90%-a muszlim, Bali hindu vallású. A szigeten számos hindu templomot találunk: a legszebb a Tanah Lot, amit csak délutánonként lehet megközelíteni, apálykor; a legikonikusabb az Ulun Danu; a legmókásabb az ubudi Goa Gajah, ami egy elefánt száját mintázó barlang. Azonban Bali kulturáját legjobban egy táncelőadáson ismerhetjük meg, így ezt is szuszakoljuk be a programba, ahogy mi is tettük. Azért a kikapcsolódásra is szánjunk időt! Balin homokos és köves strand is található, így mindenki megtalálhatja a kedvére valót.

A szomszédos Java szigetére busszal és hajóval jutottunk el. Az ország fővárosa Jakarta. A tízmilliós lakosú városban azonban kevés a turisztikai látnivaló; a Nemzeti Emlékművet és az azt körülvevő teret érdemes azonban meglátogatni, ha erre járunk. A Jakartától 8 órás vonatútra található Yogjakarta azonban már sokkal turisztikaibb, itt mindenképpen töltsünk több időt. A buszunk is ide érkezett Baliról. A város központja a pezsgő Malioboro utca, ahol éttermek és boltok várják az idelátogatókat. Yogjától 40 km-re található a buddhista templomkomplexum, a Borobodur, ami kihagyhatatlan látnivaló. A műemlék felülnézetből egy háromdimenziós mandala képét adja. A három szintes építményen 72 harangalakú sztúpa található, melynek mindegyike egy Buddha szobrot rejt.

Aki teheti, látogassa meg a hindu templomegyüttest is, a Prambanant, ami nekünk már sajnos nem fért bele, és ez nagy szívfájdalmunk. Bár Indonéziában tényleg csak a „kötelező” helyekre jutottunk el, mégis lenyűgözött minket a hatalmas ország. Örülök, hogy itt töltöttük az élményekkel teli, kalandos nászutunkat.