Katar: A Perzsa-öböl gyöngyszeme

2019. április 25. - szaz orszag

Dani:

Ahogy a címben is szerepel, ez a Perzsa- öböl menti kis ország régen a gyöngyhalászatról volt híres. Már kezdetben is arab törzsek lakták a területet, később az Oszmán- Birodalomhoz tartozott, majd egészen 1971-ig az angolok fennhatósága alatt állt. A mindössze 10 ezer négyzetkilométeres ország óriási olajmennyiség felett rendelkezik aminek a gazdagságát is köszöneti.

Amikor megérkezünk már akkor tátva maradta szánk. A Hamad Nemzetközi repülőtér a világ egyik legfontosabb repülőtere kb 40 milliós éves utasszámmal. A rengeteg bolt és vendéglátóegységek közt egy egész nap könnyen eltelik, a terminálok méretét jól érzékelteti, hogy az épületen belül mágnesvasút szállítja az utasokat. Amikor kimentünk a terminálból nekünk még akkor 7000 forintért kellett helyszíni vízumot venni, ami azóta mér megszűnt. Ma már sima útlevéllel is fel lehet Dohát fedezni és akkor mész tovább amikor akarsz. Az országba látogató turisták túlnyomó része amúgy útmegszakítás keretében látogatja meg ezt a kis olajországot, ahogy mi is.

Kint a városban, Dohában sajnos még metróvonalak nincsenek, azt majd a Foci VB re készítik el, ezért a legegyszerűbb egy bérautót fogni. Kb 50 riálért éri meg bevitetni magunkat a városba, ennél többért már ne menjünk el senkivel. Mi az Iszlám Művészetek Múzeumát adtuk meg alkalmi sofőrünknek úti célnak.

Itt találjuk még meg a Katar Múzeumot is. Ha tehetjük a Művészeti Múzeumba menjünk be mert óriási élményt nyújt ritka kincsivel. Innen indul a világhírű csodás parti sétány, az Al- Corniche. Mi elsétáltunk a Gyöngy Emléműig, ami a régi gyöngyhalászoknak állít emléket. Körülötte gyerekek játszanak, dísztavában növények vannak. Minden turista a Kagylóval akar fényképezkedni.

Nagyon közel volt ide az Iszlám Művelődési Központ ahonan szerencsére már könnyen megtaláltuk a központi bazárt, a Souk Waqif-ot ami rengeteg élményt rejt a turistáknak. Központja az Óratorony, híres találkozási pont. A Piac területén többféle pl textil, élőállat, arany és fűszer vásárokat is találunk. Az ország gazdagságához képest olcsón juthatunk itt szuvenírekhez és az óriási szuk területén kis arab kávézókban is múlathatjuk az időt. Mi is így tettünk érdemes volt figyelni a helyieket miként élik a mindennapjaikat. A fűszerszuk jellemző illata, a parfümboltok speciális feromon aromájával keveredik, mellettük sül a finom kecske és bárány a bazár központi utcájában és mindenütt a vízipipa. Már csak az illatok pozitív értelemben elbódítottak.

A Központi Szuk mögötti bevásárlónegyedben sok üzletházat és aranyművest is találunk. Ebben az országban számtalan hely csábítja az embert bevásárlásra. Doha irdatlan mennyiségű nevezetességet rejt: Itt van a Világfalu Qatara vagy a The Pearl Qatar, a mesterésges szigetegyüttes kaszinókkal és bevásárlóközponttal. A kikötőből még mi is figyeltük a yachtok sokaságát és még elvesztünk kicsit a felhőkarcolók közt is. Nagyon tiszta a város és a helyiek kedvesek. Sajnos nekünk most csak ennyi idő jutott, mert indult a gépünk tovább Bali szigetére, de így is megérte kijönni a városba, felejthetetlen élmény volt Doha.