Izrael: Jézus nyomdokain

2018. november 01. - szaz orszag

Kitti:

Egy hetet töltöttünk Izraelben, ami alatt igyekeztünk bejárni az ország legfontosabb nevezetességeit. Mindketten római katolikus vallásúak vagyunk, amit ugyan a hétköznapokban nem gyakorlunk, mégis elég jól ismerem a bibliai történeteket, így hatalmas élmény volt ezekre a helyekre eljutni. Utazásunkat nagyban segítette a „Jézus Nyomdokain” c. Peter Walker könyv, aminek tisztelegve neveztem el így a beszámolómat.

Izraelben nagyon sok ünnepnap van, ezért először ennek érdemes utána nézni. Nem csak az ismert Sábát miatt zárnak be már pénteken napnyugtakor az üzletek, és áll le a tömegközlekedés, de ott jártunkkor még zsidó zsinagógai újév is volt, a Rós hásáná, ami szintén teljes munkaszünetet jelentett. Ezt tehát érdemes észben tartani utazásunk tervezésekor.

Összesen két napot töltöttünk Tel Avivban, mert oda érkezett, és onnan indult vissza a repülőnk. A város rendkívül jó hangulatú, és élettel teli. Egyszerre találunk itt történelmi épületeket, modern irodaházakat illetve rengeteg szórakozóhelyet és éttermet. A tengerparti sétány nagyon szép, volt lehetőségünk fürdeni is a Földközi-tengerben. A város legfontosabb látnivalói a Dizengoff tér szökőkútja és Rabbi tér. Másnap reggel még elsétáltunk Jaffába is, ami lényegében egybeolvadt Tel Avivval. Itt barangolhatunk a szűk utcácskákban, és sok szép templomot is találunk a városban.

A következő nap Haifába indultunk, ami a Kármel-hegy lábánál áll. Menjünk fel a fogas koszorúval a hegyre, és sétálunk le a gyönyörű Bahái kerten keresztül a belvárosba. A botanikus kert garantáltan megbabonáz a szépségével. Ezután továbbindultunk Názáretbe, ami fontos hely a keresztényeknek, ugyanis ez a hely Jézus gyermekkorának helyszíne, valamint itt jelent meg Gábriel arkangyal Máriának, megjövendölve Jézus születését. Mária kútja még a mai napig megtekinthető, illetve itt található az Angyali Üdvözlet Bazilika is. Még délután elbuszoztunk Tiberiasba, ahol megnéztük a napnyugtát a Galileai-tenger partján. Ennek a tónak a partján élt Szent Péter, aki halász volt, mielőtt találkozott volna Jézussal. Az ő tiszteletére elnevezett Szent Péter halat mi is megkóstoltuk az egyik helyi étteremben.

A következő napot Jeruzsálem felfedezésével töltöttük. Jeruzsálemben rengeteg látnivalót találunk, elég csak az olyan jól ismert helyeket említeni, mint az Olajfák hegye, a Gecsemáné-kert, a Via Dolorosa vagy a Szent Sír Bazilika. Óriási élmény volt végiglátogatni ezeket a világhírű helyszíneket, látni az embereket, akiket mind meghatott, hogy Jézust ezen a helyen feszítették keresztre és itt temették el. Tényleg, mintha egy pillanatra megállt volna az idő! Még elsétáltunk a Siratófalhoz és a Sziklamecsethez is, hiszen ezt a várost a zsidó és az iszlám vallás is szent helynek tekinti.

Másnap lebuszoztunk a Holt-tengerhez, Ein Gedibe és Ein Bokekbe. Megnéztük a Dávid forrást, amiben meg is fürödtünk. Hihetetlen érzés volt egy oázisban fürdeni a Negev-sivatag közepén! Majd megfürödtünk a Holt-tengerben is, ami a sótartalmának köszönhetően tényleg fenntart a víz felszínén. Az iszappakolást is kipróbáltuk.

Később visszatértünk még Izraelbe, akkor közvetlenül Eilatba repültünk, hogy megnézzük a Vörös-tenger partját, ami szintén csodálatos hely! Itt található a Tengeralatti Obszervatórium, ahol az egyedi élővilágot tekintettük meg egy üvegfalon keresztül, mintha csak búvárkodnánk! Izrael, melynek területe kisebb, mint Magyarország negyede, annyi látnivalót tartogat, mint talán semelyik másik ország. Ne fukarkodjunk az itt eltöltött idővel, utólag úgy is azt fogjuk érezni, hogy kevés napra jöttünk!