Egyesült Királyság: Londonon túl

2018. szeptember 20. - szaz orszag

Kitti:

Észak-Írország: Az írországi kiruccanásunk során töltöttünk egy napot Észak-Írországban, estére pedig visszatértünk Dublinba. Vonattal Belfastba mentünk, de mivel nem ez volt a végállomásunk, és tipikusan angol időjárás szerint esett is az eső, így csak gyorsan megnéztük a kötelező látnivalókat: a Városházát az előtte található gyönyörű parkkal és a Titanic Emlékművel, a Titanic Múzeumot kívülről, az Albert-óratornyot és indultunk is tovább. Itt található ugyanis a híres Óriások útja, amik tulajdonképpen egy vulkáni tevékenység eredményeként létrejött bazaltoszlopok. Odafelé Coleraine álmos, de mégis hangulatos városát látogattuk meg, visszafelé Portrushon keresztül jöttünk busszal. A rossz idő ellenére egy életre szóló élményt adott ez a kirándulás.

Skócia: Később visszatértünk az Egyesült Királyságba, ahol leginkább Skóciára voltunk kíváncsiak, így ezzel kezdtük a látogatásunkat. Londonból éjszakai vonattal mentünk Invernessbe, ahová reggelre értünk. A vonat sajnos eléggé tele volt, de az ülő kocsiban még pont volt találtunk helyet. Innen helyi busszal mentünk Drumnadroicht városkába, ami már a Loch Ness tó partján áll. Ez a hely rendkívül turisztikai, Nessie szobrával is fotózkodhatunk. Egy körülbelül két kilométeres séta után meg is érkeztünk a tóhoz, melynek éke az Urquhart Kastély. Innen nézve egészen misztikus volt a tó, a túlpartot köd borította, az őszi táj pedig ezer színben pompázott. Ugyan szörnyet nem láttunk, de egy örök emlékkel lettünk gazdagabbak. És ki tudja, talán csak éppen aludt Nessi… Dél körül visszaindultunk Invernessbe, és levonatoztunk Glasgowba. A város igazán kozmopolita hely, tele boltokkal és sétálóutcákkal. A város legfontosabb tere a George Square, ahol szépséges épületeket találunk. Az estét Edinburghban töltöttük, még aznap felmentünk a Várba, de sajnos már nem tudtunk jó képeket csinálni, így napfelkeltekor visszatértünk fotózni.

Anglia: Ez a nap sajnos nagyon kutyafuttára sikeredett, mivel az Interrail bérletünk csak három napra érvényes, így Angliát egy napba bele kellett sűríteni. Mi Yorkot, Manchester és Liverpoolt néztük meg. York legfontosabb látnivalója a Katedrális és a York Castle, a város sétálóutcái pedig nagyon hangulatosak. Manchesterben találunk modern és történelmi épületeket egyaránt. Ami nekünk legjobban tetszett, az a Városháza és a Manchester Cathedral, illetve maga az egész óváros, ahol a templom áll. A sportok kedvelői pedig látogassanak el az Old Traffordba, ami a város futballcsapatának a „hazai pályája”. Liverpool a Beatles zenekarról híres, így felkerestük a Beatles Múzeumot. De Liverpool is telis-tele van látnivalókkal, a kikötő gyönyörű, nekünk pedig még a Royal Liver Builiding tetszett különösen. Másnap reggelre utazást foglaltunk a Stonehenge-hez, amit nagy álmunk volt látni. Salisburyből indult a túra, így oda kellett először elvonatozni. Innen idegenvezetéssel tekintettük meg a köveket. Tényleg van valami varázslatos atmoszférája Stonehenge-nek, még így nappal is. A napfordulókon pedig különleges rendezvényeket tartanak itt. Dél körül visszaindultunk Londonba.

Wales: Hogy ez a tagország se maradjon ki, még utolsó nap elvonatoztunk Cardiffba. Cardiffban csak pár órát sikerült tölteni, de azt azért megfigyeltük, hogy egészen más hangulata van, mint a többi tagországnak. A walesiek büszkék a nyelvükre, rengeteg feliratot láttunk walesi nyelven. A város legnagyobb nevezetessége a Vár, és az ide vezető hangulatos sétálóutca, a High Street. Itt található a Piac épülete is. A városban számos szép templom áll, a Városháza szép épületét is tekintsük meg! Majd visszautaztunk Londonba, ahonnan az esti géppel mentünk haza. Londonról most csak azért nem írtunk, mert ott már mindketten jártunk többször is, és lehetetlen lenne röviden írni róla.