Ausztria: Advent, és ami mögötte van

2018. június 28. - szaz orszag

Dani:

Már számos alkalommal jártunk külön fiatalabb korunkban Ausztriában, így gondoltuk, hogy együtt is nézzük meg, mivel Ausztriába jó időnként ellátogatni. Első kirándulásunk egy bécsi adventi túra volt. Nagyon olcsón fogtuk ki a buszjegyet, reggeli indulással, 3 óra alatt Bécsben voltunk.

Bécsen belül az első utunk a világhírű Schönbrunni kastélyhoz vezetett. Előtte a karácsonyi vásár pazar volt, a gigantikus kertben pedig a megmaradt hó megigézett minden turistát. Felkerestük a Belvedere Palotát is a szép kertjével. Megnéztük a 2008-as Foci EB helyszínét, az Ernst-Hoppel Stadiont, majd innen a Práter vidámparkba mentünk. Itt nincs belépő, játékonként kell fizetni kb. 2 eurót. Lefényképeztük a híres óriáskereket is. Bár tél volt, mégis nyitva volt a hangulatos vidámpark. Innen most már a tényleg a belváros felé vettük az irányt. Láttuk a Károly templomot, Operaházat, a Kamtner Strasse-t, azaz Bécs sétálóutcáját, és a Stephansplatzot, a Szent István templomot. Mind-mind tele volt élettel, rengeteg bolttal és emberrel, vidám volt a hangulat még ilyen hidegben is. A város pedig gyönyörű ünnepi fényekbe öltözve! A Hofburg mellett is elmentünk, elsétáltunk a Museums Quartierhez, ami magában foglalja, többek közt a Szépművészeti és a Természettudományi Múzeumot is. Innen már nincs messze a Városháza park, ahol az impozáns Városháza alatt a díjnyertes karácsonyi vásárt néztük meg. Erről a forgatagról lett híres a bécsi advent. Itt minden kapható, nemcsak a karácsonnyal kapcsolatos tárgyak. Mi is ittunk puncsot és forralt bort, ezek a kedvencek, de finom ételeket is lehet kapni. Jó sok élménnyel gazdagodtunk, ide mindenkinek el kell egyszer jönnie legalább!

Magyarország irányából Burgenlandot fogjuk érinteni először, mi autóval indultunk útra. Több várost is megnéztünk, illetve körbevezettünk a Fertő-tó partján. Ha meg akarunk pihenni, álljunk meg Nezsiderben, ahol nagyon szép a part, sok ember sétálgat itt, éttermeket is találunk, ahol megebédelhetünk.

Szlovéniában járva, ha kedvünk támad, látogassunk el Grazba, Stájerország zöld fővárosába, ahogy mi is, hiszen a jó vonatközlekedésnek köszönhetően jól megközelíthető ebből az irányból is. Graz Ausztriba második legnagyobb városa. Kezdjük a városnézést a SchlossBerg parkkal, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a városra, itt található a város jelképe, az Óratorony is. Kötelező megtekinteni a Murinselt, ami egy mesterséges sziget a Mura közepén, illetve a Művészetek Házát, ami egy futurisztikus stílusú, megosztó épület. A Főtér szintén nagyon impozáns, a szökőkutak és a történelmi házak színes homlokzatai lélegzetelállítóak.  Innen indul a Herrengasse, ami tele van boltokkal, a végén pedig a híres Operaház zárta a mi sétánkat is. Hazafelé a vonatunk a Semmering-hágón át közlekedett, ami a Magyarországhoz legközelebb eső igazi hegyvidéki, szerpentines vasúti pálya. Az táj festményre illő látványt nyújtott.

Ausztria egyik legszebb és legturisztikaibb városa Salzburg, ahová vonattal jutottunk el. Itt a Salzach folyó partján tudunk sétálni, ahol a hidakról csodálatos a kilátás az óvárosra. A Getreidegasse házai között találjuk Mozart szülőházát, ami a város egyik legfontosabb nevezetessége. Nem messze innen találjuk a Dóm teret, ahonnan szépen látjuk a Hohensalzburg várat. Salzburgtól alig egy órára találjuk Ausztria harmadik legnagyobb városát Linzet. Nevezetességei a Duna partján álló Főtér, közepén a Dreifaltigkeit oszloppal és az Öreg templommal. A városban még sok szép történelmi házat találunk. Ez csak pár város volt, Ausztria még számtalan más nevezetességet tartogat mindannyiunknak.