Esküvő Balin

2018. május 11. - szaz orszag

Tengerparti esküvőnk Balin

A legtöbb menyasszony különleges és emlékezetes esküvőről álmodik, ez velem sem volt másként. Engem azonban jobban izgatott az utána következő nászút, mint maga az esküvő. Nem vagyok az a típus, aki a dekoráción vagy a torta ízén fennakad, a lakodalmas zenékkel pedig ki lehet üldözni a világból! Már nem is emlékszem, hogy pontosan honnan jött a tengerparti esküvő ötlete, hogy újságban láttuk-e vagy valamilyen filmben. Mégis valahogy így minden összeállt. Az esküvőszervező mindent elintéz, nekünk pedig marad a nászút megtervezése, amit sokkal jobban szeretek! Végül Indonézia mellett döntöttünk, mert onnan sok helyre lehet kirándulni, ha már ott jár az ember.

Igazából mindenki, akinek előadtuk az ötletet, azt mondta, hogy de jó, ez annyira ti vagytok! Bár szerettük volna, ha a családunk és a barátaink is velünk tartanának, sajnos erre nem volt lehetőségük. Hogy mégis részesei legyenek az eseménynek, itthon lefoglaltunk egy éttermet, ahol levetítettük a fényképeinket és élménybeszámolót is tartottunk, miután hazajöttünk. Természetesen, mindezt menyasszonyi ruhában, mintha csak az esküvőről jöttünk volna!

Az előkészületeket nagyjából fél évvel az időpont előtt kezdtük meg, de még így is nagyon időben voltunk. Egy utazási irodához fordultunk segítségül, akik felvették a kapcsolatot az indonéz hotellel, ahol a házasságkötés történt. A hotelben egy hétre kellett szobát foglalni, így kaptunk kedvezményt az árból. Mivel nászútra úgyis mentünk volna, így a hotel és a repülőjegy költségeit leszámítva mindössze 2.000 dollár körül volt a szertartás ára (600 000 Ft), ugyan abban az évben a kolléganőim nagyjából 2 millió forintot fizettek egy-egy 60 fős esküvő megszervezéséhez Magyarországon.

Az egyetlen nehézségünk az volt, hogy mivel hivatalos esküvőt akartunk, nem csak jelképeset, így az anyakönyvi kivonatokat le kellett fordíttatni indonéz nyelvre, majd pedig az ott kapott házassági kivonatot magyarra, és hitelesíttetni, de ez is nagyon flottul ment. Az esküvőnk alapjában véve egy meghatározott séma szerint történt, így csak annyit kellett kiválasztani, hogy milyen zene szóljon (ezt is Vivinre, az indonéz esküvőszervezőnkre bíztuk), illetve, hogy milyen színű virágokat szórjanak ránk. A hajamat és a sminkemet magamnak készítettem el, de lehetett volna fodrászt is hívni, természetesen. A ruhámat Budapestről hoztam, amit egészen kicsire össze tudtuk hajtogatni a varrónőm segítségével. Cipőm pedig nem volt. Hihetetlen élmény mezítláb, a homokban esküdni!

Közben végig fényképezett minket a fotósunk, ez is benne volt az árban, a szertartás után pedig tengerpartos képeket is csináltunk naplementekor. Ezeket a  fotókat egy cd-n megkaptuk, és még egy kézzel készített albumot is ajándékoztak nekünk, ami a legjobb képeinket tartalmazta. Este pedig egy négyfogásos vacsorát fogyasztottunk el a tengerparton, miattunk lezárták és elsötétítették az egész partszakaszt, így hollywoodi sztároknak érezhettük magunkat. Ha valaki azt gondolja, hogy ez egy instant esküvő volt, elárulom, hogy a héten, amíg Balin voltunk, nem láttunk másik szertartást!

Összességében tehát elmondhatom, hogy a legjobb döntés volt a tengerparti esküvő, amit hozhattunk. Nem stresszeltük túl, nem próbáltunk megfelelni senkinek, és a nagy napunk tényleg csak rólunk szólt. A hotel és az utazási iroda munkájával maximálisan elégedettek voltunk, és csak bíztatni tudok mindenkit, hogy ha ez az álma, ne féljen meglépni! Egy tengerparti esküvő tényleg különleges és egyedi élmény. Pont az, amiről egy menyasszony álmodik!