Guatemala: A vulkán besejében

2019. június 20. - szaz orszag

Kitti:

Mexikóvárosból utaztunk fapados géppel Guatemalába, Guatemala városba. Bár Guatemala város nem tartozik a legbiztonságosabb helyek közé, pár alapvető biztonsági intézkedést betartva kellemes időt tölthetünk itt; nekünk semmilyen problémánk nem volt szerencsére. Vannak bizonyos kerületek, melyeket érdemes elkerülni, illetve napnyugta után nem tanácsos céltalanul bóklászni a mellékutcában.

Guatemala város, vagy ahogy a helyiek hívják „Guate főtére és a pezsgő sétálóutca, a 6A avendia azonban teljesen biztonságos. A sétálóutcában rengeteg éttermet és bárt találunk, a főtér, azaz a Plaza de la Constitución legnagyobb nevezetességei pedig a Palacio Nacional és a Metropolitana Székesegyház. A sétálóutcában egymást érik az éttermek és a bárok, ahol lehetőségünk nyílik a helyi ételek megkóstolására. Válogathatunk az ízletes halételek vagy a kukorica és bab alapú guatemalai konyha egyéb fogásai között.

Antigua Guatemala, az ország egykori fővárosa és UNESCO világörökségi helyszín mindössze 45 km-re található Guatemala várostól. Annak ellenére, hogy a chicken bus-t (kiselejtezett és színesre festett 80-as évekbeli amerikai iskolásbuszt) a veszélyes közlekedési módok kategóriába sorolják, ugyanis a helyi banditák gyakran támadják meg ezeket a nyitott ajtóval közlekedő buszokat, mégis hatalmas élmény velük utazni. Mivel rengeteg turista utazik Guatemala város és Antigua Guatemala között, ezért ezek a buszok már nem a bűnözők célpontjai, teljesen biztonságosak; ne féljünk, bármit is olvasunk róluk. Antigua Guatemala csodás, vulkánokkal körbevett, koloniális stílusú házakból álló, gyalog is könnyen bejárható óvárosa viszont garantáltan feledhetetlen élményt nyújt. A legszebb képeket a Santa Catalina Arc közelében készíthetünk. Valóban úgy érzi az ember, hogy megállt az idő. A macskaköves utcákban található színes házacskákban kézzel készített tárgyakat árulnak a helyiek. A számtalan bár és étterem garantálja a jó hangulatot, mindenhol természetesen latin slágerek szólnak.

Antigua Guatemalából a közeli Volcán de Agua vulkánhoz mentünk egy félnapos, szervezett kirándulásra. A jobb állóképességű turistáknak ez nem jelent kihívást, de ha mégsem a hobbink a túrázás, akkor se keseredjünk el, felfelé lóháton is mehetünk, természetesen külön ár fejében. Nekünk mindenesetre életre szóló élmény volt, hiszen még volt olyan hely, ahol gőzölgött kicsit a vulkán, így ott megálltunk, és a föld természetes hője segítségével pillecukrot olvasztottunk és ettünk. Valóban olyan volt, mint egy megelevenedett földrajzóra.

Másnap reggel továbbindultunk Guatemalavárosból Floresbe, ahová egy hét órás buszúttal jutottunk el. A jegyet a buszpályaudvaron vettük meg, előző nap. A buszközlekedés jónak mondható, sajnos minket az a kellemetlenség ért, hogy lerobbant a buszunk, így délután helyett csak estére értünk a Petén Itza tó partján található városba, ami azért is kedvelt turistalátványosság, mert innen nem messze található Tikal, az ősi maja romváros.

Nos, nekünk idő hiányában ezt megtekinteni már nem volt lehetőségünk, Belize felé vettünk az irányt, de van egy okunk arra, hogy visszatérjünk Guatemalába, ami jócskán felűlmúlta a várakozásainkat. Annak ellenére, hogy kicsit tartottunk tőle, az egyik kedvenc országunk lett mindkettőnknek.