Malajzia: Kuala Lumpur és azon túl

2019. május 16. - szaz orszag

Kitti:

Malajziát azzal a szlogennel hirdetik az utazási irodák, hogy „Truely Asia”, azaz a valódi Ázsia. Szerintem ez a megnevezés igazán találó, hiszen itt valóban keveredik egy kis Kína, India és Indonézia is. Elég csak az ország konyhájára gondolni, vagy éppen Kuala Lumpurra, ahol külön indiai, kínai és arabnegyed is található. A sokszínű ország valóban Ázsia legjavát nyújtja.

Malajziába fapados repülővel érkeztünk, az első hely, amit megnéztünk Georgetown volt. A város közel száz évig állt a Brit Kelet-indiai Társaság fennhatósága alatt, így számos gyarmati kori épülettet találunk itt. Georgetown óvárosa pedig az UNESCO világörökség része. A városban egyébként sok helyen láthatunk érdekes festményeket a házak falán. Hihetetlenül élethűek ezek az alkotások! Georgetown bővelkedik a különböző valláshoz tartozó templomokban. Amit mi mindenképpen meg akartunk nézni az a Wat Chaiyamangkalaram templom, ahol a világ harmadik legnagyobb felvő Buddha szobra található. A város másik fontos nevezetessége a Jetty, azaz a cölöpökön álló városrész.

Ezután buszra szálltunk, és irány Kuala Lumpur. A buszközlekedés amúgy rendkívül jó, a buszok kényelmesek és olcsók. A sorok közötti lábhelyek pedig egészen hatalmasak. Ez igaz egyébként Délkelet-Ázsia más országaira is. Estére érkeztünk meg Kuala Lumpurba, így másnap reggel kezdtük meg a városnézést. Mindenek előtt a Batu barlangokhoz látogattunk el, ami könnyen megközelíthető a KTM vonattal. A templom látogatása ingyenes, nekem az egyik legnagyobb élményt nyújtotta a barlangba vájt templom a kuala lumpuri tartózkodásunk során. Csak győzzük erővel a sok lépcsőt!

Később Kuala Lumpur belvárosa felé vettük az irányt. A Central marketben szereztük be a kötelező szuveníreket, majd a kínai negyedbe indultunk. Itt megnéztük a Petaling utcai piacot, illetve az innen nem messze található taoista Guan Di templomot. Később pedig megkerestük az hinduista Sri Mahamariammant templomot. A város ikonikus jelképe a Petronas ikertorony. A tornyok igazán hatalmasak voltak, alig lehet őket lefényképezni is. Délután még a város arabnegyedébe is tettünk egy kitérőt. Napnyugta után igazán fennséges a Petronas ikertorony kivilágítva!

Kuala Lumpur után tovább folytattuk utunkat Melaccába, amely alig két és fél órás buszútra található a fővárostól. A város főtere a vörös épületekből álló Dutch Square, melynek neve az ország kolonális múltjára utal. A város a turisták nagy kedvence, melynek oka a csodás, történelmi házakból álló óvárosa, nomeg a rendkívül szórakoztató éjszakai piaca. Bizonyára más országokban és városokban is van Night Market, de egyik se veszi fel a versenyt a Jonker Streeten találhatóval. Egymást érik az ételes standok, de egyébként bármit lehet kapni. Vannak jósok, és még egy színpad is, ahol a helyiek kareokeznak. Aki akarja, kivilágított bringóhintót is bérelhet. Természetesen ezek kívül még számos látnivalót tartogat a város, de ezt már fedezze mindenki fel egyénileg.

Ha Malajziában járunk, mindenképpen kóstoljuk meg a híres ipoh kávét, amit fehér kávénak hívnak a sűrített tej miatt, amit bele tesznek. Meleg és jeges változatban is lehet kérni. Az országot Szingapúr irányába hagytuk el, elmondhatjuk tehát, hogy szinte teljesen végigutaztunk a félszigeten.