Németország: Gyorstalpaló Németország kultúrájából

2018. július 19. - szaz orszag

Szerintem Németország az a hely, ahová mindenki el szeretne jutni valamiért. Ez a tisztaság, a nagy fizetések és a történelmi városok hazája. Fel is kerekedtünk, és egy éjjeli vonattal reggelre meg is érkeztünk rögtön bele a sűrűjébe, Berlinbe.

Már ahová a vonat érkezik, az is impozáns látvány. Berlin főpályaudvara hatalmas, inkább egy 3 szintes pláza, mintsem vasútállomás. Kívülről is meghatározó üvegpalota. Innen pár perc gyalog a Reichstag-Bundestag világhírű épülete. Innen már csak 2-3 perc séta a szintén híres Brandenburgi kapu. Itt, a kapu alatt húzódott a fal. Ma a gyönyörű épületegyüttes alatt jó a hangulat; láthatunk szoborembereket, és szuveníreket is árulnak. Innen indul a kelet főútja, a hangulatos Unter den Linden. Nem messze találjuk a Checkpoint Charlie emlékhelyet, azaz a volt határátkelőt, ahol a boltban eredeti faldarabokat lehet kapni, és itt van a Fal-Múzeum is. Innen metróval mentünk nyugatra, először a Győzelmi oszlopot tekintettük meg, illetve a legnagyobb nevezetesség a csak részben megmaradt Kaiser Wilhem emléktemplom. Később az Alexanderplatzot is megnéztük. Berlin igazi főtere ez a TV toronnyal és a Világórával. Mellette található a Városháza és a Spree folyó is. Itt tudunk tipikus német ételeket enni olcsón is, bármelyik virslizőnél megállhatunk. Ami mégsem maradhat ki, az a Múzeumok-szigete, a Főszékesegyház és előtte a park és a Gendarmenmarkt. Végül az éjszakai vonattal mentünk haza.

Egy másik alkalommal Bajorország fővárosába, Münchenbe látogattunk. szintén éjszakai vonattal mentünk oda és vissza is, így elég időnk volt Münchenben. A központi bevásárló utcát, a Neuhauser Strassét jártuk végig, ahonnan könnyen elérhető a kéttornyú, csodás Miasszonyunk templom, ami a város jelképe. Innen pár lépés a Főtér a Városháza. Rengeteg a turista, mindenki a szemet gyönyörködtető épületet nézi. Innen öt perc gyalog az Odeonsplatz, ahol kezdődik az Angolkert csodálatos parkegyüttese. Mi metróra szálltunk az Olimpiapark megállóig, ahol rögtön a híres autógyár, a BMW látogatóközpontját néztük meg. Ingyenes látogatóközpont a futurisztikus épület, amelyben több autóba is beleülhetünk. Kötelező nevezetesség Münchenben! Ezután sétáljunk egy kört a parkban! Itt a híres Olimpiatorony, a BMW felhőkarcolója és az 1972-es Olimpia helyszíne, a sátor alakú Stadion, mellette tó, ahol sétálnak, levegőznek a helyiek. Még volt időnk ellátogatni München Versailles-ába, a Nyphenburgi kastélyba, ahol a hatalmas kert és a palota varázslatos. Este még az Isator mellett a Német Múzeum épületét is megcsodáltuk, és mivel játszott a Bayern München, ezért a hangulatért mi is kimentünk a metróval az Allianz Arenához, ahol együtt hömpölyögtünk az ezernyi szurkolóval. Így zártuk az életre szóló élményt.

A két híres nagyváros mellett azonban számos fontos látnivaló van Németországban, így ha több időt tudunk az országban tölteni, látogassunk el Nürnbergbe, aminek az óvárosa egy igazi kis ékszerdoboz. A Kaiserburgból csodás kilátás nyílik a városra, a főtere pedig igazán élettel teli. A Pegnitz folyó partján mellett csodás antik épületek állnak.

Egy másik fontos nagyváros Stuttgart, ami arról nevezetes, hogy itt található a Mercedes-Benz Múzeum, illetve a Porche Múzeum, így, ha valakit érdekelnek az autók, annak kötelező ellátogatnia a városba. Stuttgart főtere a Schlosspark, ahol érdemes egy kicsit leülni és csak figyelni a hömpölygő embertömeget. A városban sok park is található. Ha időnk engedi, vonatozzunk ki a Stuttgart vonzáskörzetében található Esslingenbe is, ahol egy csodásan megmaradt óvárost találunk, illetve itt van Németország egyik leghíresebb borvidéke is. Ha Ausztria felől közelítjük meg Németországot, akár a Boden-tavat is körbeutazhatjuk. Ebben az esetben töltsünk egy kis időt Lindauban, ami egy csodaszép városka a tó partján.